TIDLÖS KVALITET PLOCKAR FRAM DET LILLA EXTRA

4 januari, 2020

TIDLÖS KVALITET PLOCKAR FRAM DET LILLA EXTRA

4 januari, 2020

Tidlöst mode med retailkänsla i design och passform. På Berkeley vill man lyfta nivån för profilkläder – för att hjälpa bäraren ge det lilla extra på jobbet.

Hej Joakim Löfström på Berkeley! ”Profilbranschens Rolls Royce” när det gäller kläder – stämmer det?

– Haha ja, det kanske vi är. Det är ingen jämförelse vi själva använder, men mycket har hänt i branschen de senaste åren och jag vill tro att Berkeley har en del i utvecklingen att profilbranschen närmat sig retail vad gäller känsla, design och passform. När Berkeley startade ansågs profilkläder vara ganska tråkiga och branschen har legat två, tre år efter retail i modet. Men så ser det inte riktigt ut idag.

Berkeley ingår i Sportmanship-koncern, tillsammans med fler premium-varumärken. Att flera av ”systermärkena” finns i retail menar Joakim Löfström ger synergier som hjälper Berkeley vara med och ”lyfta profilbranschens nivå”.

Vad kännetecknar Berkeleys stil?

– Känsla för detaljer och tidlös design. Kläder som håller i längden helt enkelt.

Och vad signalerar man när man klär sig i den stilen?

– Vi tycker det är viktigt att man som företag tänker just på detta, vilka signaler man vill skicka till sina kunder, och kanske även konkurrenter – och där är definitivt kläderna en del. Vår förhoppning är att man signalerar stolthet, trygghet och inte minst kvalitet. Trivs personalen i sina kläder, gör de förmodligen ett bättre jobb och ger det lilla extra, vilket skapar ett mervärde för såväl deras kunder som arbetsgivare. 

Om jag får vara lite fräck: säljer man mer om man klär sig snyggt?

– Du har väldigt kort tid på dig att göra ett första intryck – så ja! Jag tror att man vinner mycket på att klä sig snyggt och välvårdat. Självklart skall det vara på rätt nivå för den verksamhet man representerar och vilka kunder man har. 

Hur klär du dig själv till vardags?

– Jag klär mig relativt klassiskt, och det faller sig ganska naturligt att våra storsäljare även är produkter som jag trivs extremt bra i. Jag tänker självklart till i förväg och anpassar mina klädval efter vilken typ av möten jag har för dagen, lagom dressat och lagom casual.

Joakim Löfström säger att trenden i branschen, i betydelsen profilkläder, går allt tydligare mot att kolla noga på och anpassa sig till vad som är modernt och rätt inom retail.

– Som jag sa tidigare så är skillnaderna mellan profilbranschen och retail mindre idag än för några år sedan, vilket vi tycker är väldigt kul. Samtidigt måste man i vår bransch tänka på att kläderna  ska passa många olika typer av människor på samma bolag.  

Vilken utveckling ser du om du spanar in i framtiden?

– Jag tror att miljö och hållbarhet kommer att spela en ännu större roll framåt. Detta är något vi som leverantör ständigt jobbar med. När det gäller upphandlingar och större affärer kommer detta nästan alltid upp. Det är viktigt att ha koll på allt, så att vi kan vara en så bra leverantör som möjligt på alla plan.

Berkeley är ett av många varumärken representerade hos Anderzson of Sweden.

Inga kommentarer

Lämna ett spår

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Instagram

Instagram returnerade inte en 200.

@anderzsonofsweden

Anderzson of Sweden

En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Med Anderzson of Sweden som reklampartner får du en kompetent och oberoende profilbyrå. Oavsett om du är ett enmansföretag eller en koncern är vår roll att se behovet och hitta lösningen, så att du kan fokusera på det du gör bäst. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Finns inte lösningen i vårt ordinarie sortiment så tar vi fram den. Vi anpassar sortiment utifrån ert syfte. Vi ser till att ditt varumärke tar plats, och stärker det varje dag. En känsla som stannar kvar. anderzson.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev


Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa om i vår personuppgiftspolicy.

×