MOSSBYLUND VILL STÄNDIGT UTVECKLAS MEN BEVARA KÄNSLAN

17 november, 2019

MOSSBYLUND VILL STÄNDIGT UTVECKLAS MEN BEVARA KÄNSLAN

17 november, 2019

Småskaligt, personligt och lustdrivet. Det är ledorden som bakom Hotell Mossbylunds framgångar. Med ena foten stadigt den skånska sandjorden utvecklas anläggningen ständigt. Alltihop bottnar i ett genomtänkt profileringsarbete.

En dryg mil öster om Ystad längs den skånska sydkusten hittar man Mossbylund. Ursprungligen byggt som gård för 120 år sedan hittar man här i dag en toppmodern men samtidigt småskalig hotell, konferens- och spaanläggning. Mossbylund har utvecklats successivt och i sin egen takt sedan den tidigare ägaren satsade på restaurangkök, konferenslokaler och hotellrum på början av 1990-talet. Sedan 2002 ägs och drivs Mossbylund av Ingrid och Peter Svensson, som fortsätter utveckla, bygga och satsa.

– Sedan 2013 har vi byggt oavbrutet och vi växer fortfarande. Vi vill ständigt utvecklas men bevara känslan och vara kvar i ursprunget, inte bli för stora, säger Ingrid Svensson.

Att makarna Svensson lyckats bekräftas av att gästerna strömmar till. 2018 var beläggningsgraden 93 procent, en siffra som sticker ut i en bransch där riksgenomsnittet ligger kring 60 procent. Ingrid Svensson menar att lusten är deras främsta drivkraft och att de båda tycker det är så kul att jobba med anläggningen också är den främsta nyckeln till framgångarna.


Vi försöker ha all kompetens i huset. Vi tar inte in städbolag eller konsulter. Det är vi som kan Mossbylund och vet vad gästerna vill ha
– vi är här varje dag.

Hur ser ert profileringsarbete ut? 

– Vi försöker jobba utifrån den plats vi är på. Vi är i Skåne, vi pratar skånska och matar inte in en massa engelska ord. Vi spinner på att vi är en gammal lantgård. Mycket är handskrivet, handgjort och personligt. Det finns en tanke rakt igenom och vi håller arbetet med den röda tråden levande. 

Hur stor del av framgången handlar om ert varumärke, marknadsföring och profilering?

– Det är jätteviktigt. Mun till mun är den absolut bästa marknadsföringen. En nöjd gäst är det vi måste lägga mest krut på. Därför gäller det att lyssna på all kritik, både bra och dålig. Och det är viktigt vara kvar i ursprungstänket.

Anderzson of Sweden är stolt partner till Mossbylund när det gäller profilkläder, men också en del annat som pennor, vattenflaskor och tygpåsar. Ingrid Svensson säger att hon känner igen sig i den personliga touchen, det familjära som är så centralt i allting man gör på Mossbylund.

– Personalkläder ett evighetsarbete. Profilerade kläder jätteviktigt och samtidigt har vi har många olika arbetsuppgifter och befinner oss både inne och utomhus. Det ska vara snyggt och praktiskt, men också stämma in i hela imagen. Att ha en nära dialog betyder jättemycket, ofta har vi en grundidé och sedan kommer Anderzson of Sweden med förslag. De är otroligt smidiga att arbeta med – och snabba. Igår eftermiddag lade jag en kompletterande order på skjortor och dem fick jag klockan tio i morse. Då blev jag rätt paff!

Framöver ligger fokus annars på de hotellrum man är i färd att utöka med i form av en silo. Och på den fortsatt starka spatrenden som Ingrid menar ger utrymme även för mindre och nischade aktörer.

– För tio år sedan satt det ett buddha-huvud på varje spa. Idag har alla sin egen spa-nisch. Jag tror att spa är något som är värdefullt för människan, i den hets och stress vi lever med idag. Vatten har en magisk kraft, spa utomhus ger frisk luft och naturen ger energi.

Inga kommentarer

Lämna ett spår

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Instagram

Instagram returnerade inte en 200.

@anderzsonofsweden

Anderzson of Sweden

En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Med Anderzson of Sweden som reklampartner får du en kompetent och oberoende profilbyrå. Oavsett om du är ett enmansföretag eller en koncern är vår roll att se behovet och hitta lösningen, så att du kan fokusera på det du gör bäst. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Finns inte lösningen i vårt ordinarie sortiment så tar vi fram den. Vi anpassar sortiment utifrån ert syfte. Vi ser till att ditt varumärke tar plats, och stärker det varje dag. En känsla som stannar kvar. anderzson.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev


Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa om i vår personuppgiftspolicy.

×