MAXIMERA VÄRDET AV DIN PENNA

4 september, 2019

MAXIMERA VÄRDET AV DIN PENNA

4 september, 2019

Pennan är som bekant mäktigare än svärdet. Men pennan är också det kanske mäktigaste produktmediet! Här listar vi ett antal saker att tänka igenom för att få så stort värde som möjligt av dina reklampennor.

Ordet penna kommer från latinets ord för fjäder. De första pennorna var just fågelfjädrar som doppades i bläck i romarriket omkring år 300. Reservoarpennan utvecklades under 1800-talet och på 1900-talet den penna vi i dag mest använder och
tala om: kulspetspennan. Den första kommersiellt framgångsrika kulspetspennan patenterades 1938 av de ungerska bröderna Laszlo och Georg Biro, och kallas därför fortfarande ofta just så – ”biro” – i många länder.

Trots datorernas intåg tillverkas miljontals pennor varje dag och pennan är fortfarande det mest efterfrågade produktmediet. Inte så konstigt kanske, om man vet att en utdelad reklampennas livstid normalt sett är minst 8 månader. Och på den tiden
exponeras den mer än 3 000 gånger och byter i snitt ägare 3 eller 4 gånger, allt enligt pennexperterna Ingli Sweden. En penna som köps in för 10 kronor har alltså en exponeringskostnad på 0,3 öre, rekordlågt i jämförelse med andra
reklammedier.

Vilka faktorer bör du då ta ställning till innan du väljer reklampenna, för att ditt företag och varumärke ska få så stort värde av dem som möjligt? Ingli Sweden har tagit fram ett koncept de kallar PenValue och en guide som handlar om just detta. Här är några av faktorerna som påverkar ditt PenValue:

Grafisk profil: Vilken pennmodell, tryckmetod och placering passar vår logotyp och vår profil bäst?
Budskap: Räcker det med en logga och kanske kontaktuppgifter? Eller ska vi tvärtom komplettera med något ytterligare budskap?
Mottagare: Vilka är de tänkta mottagarna? Vad skulle passa och uppskattas av just dem?
Användningsområde: Vad vill du åstadkomma och hur ska pennorna användas? Handlar det om att bygga upp ert varumärke? Eller kanske mer specifikt att som gåva förstärka ett fysiskt möte?
Funktion: Tryckknapp eller vridmekanism? Eller med touchfunktion för skärmar? Eller kanske en penna med flera olika sorters bläck?
Kvalitet och miljö: I vilket material tillverkas pennan? Och finns det refill-möjlighet som ökar hållbarheten?


Inga kommentarer

Lämna ett spår

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Instagram

Instagram har returnerat ogiltiga data.

@anderzsonofsweden

Anderzson of Sweden

En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Med Anderzson of Sweden som reklampartner får du en kompetent och oberoende profilbyrå. Oavsett om du är ett enmansföretag eller en koncern är vår roll att se behovet och hitta lösningen, så att du kan fokusera på det du gör bäst. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Finns inte lösningen i vårt ordinarie sortiment så tar vi fram den. Vi anpassar sortiment utifrån ert syfte. Vi ser till att ditt varumärke tar plats, och stärker det varje dag. En känsla som stannar kvar. anderzson.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev


Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa om i vår personuppgiftspolicy.

×