DET MÅSTE VARA EN PRODUKT SOM VI HAR NYTTA AV

21 juni, 2019

DET MÅSTE VARA EN PRODUKT SOM VI HAR NYTTA AV

21 juni, 2019

Den billiga plastgrunkan är på väg ut. Framtiden för produktmedia i form av prylar finns inom teknik och hållbarhet.

Det saknas verkligen inte exempel på smarta teknikprylar i Xindaos sortiment: Kabinväska med inbyggt USB-uttag, solcellsladdare, trådlösa hörlurar
– listan kan göras lång.


Teknik är det som ökar snabbast. Den lite yngre generationen är uppvuxen med det, allting runt nätet och mobilen är väldigt viktiga accessoarer.

Björn Eriksson, Key Account Manager på Xindao i Sverige

Men det handlar långt ifrån bara om teknikprylar. Det är väskor, köksprylar, kontorsmaterial, vattenflaskor och mer.

– Produktmedia är en av få prylar som kommer in överallt i ett hem. Det kommer in i köket, i sovrummet, i biblioteket, det kommer in överallt. Vi har ju allt ifrån karaffer och vinaccessoarer till pennor och anteckningsblock.

Nederländska Xindaos produkter tillverkas i Kina men designas och lagerhålls i Europa. Björn Eriksson berättar att storsäljarna är två relativt avancerade produkter: säkerhetsryggsäcken Bobby respektive ett kort som bärs i plånboken och med hjälp av ett aktivt chip skyddar dina betal- och kreditkort mot skimning.

– Annars är det fundamentala saker, som en viss typ av penna som många tycker är trendig och rätt.

Men i hans trendspaning framåt handlar det ändå mycket om teknikprylar.

– Det är blåtand och hur vi jobbar med mobilen. Trygghet och säkerhet har blivit viktiga bitar. Men mycket elektronik, det är vad jag personligen tror.

I en trendspaning går det förstås inte att komma runt hållbarhetsperspektivet. Björn Eriksson menar att det i hela branschen pågår ett intensivt arbete kring hållbarhetsfrågor, inte minst vad gäller materialval. Xindao använder exempelvis kork i pennor och bambu till högtalare.

– Egentligen är ju det bästa ur hållbarhetssynvinkel att använda gamla grejer du ärvt av din farmor, konstaterar han, och fortsätter:

– Men vår bransch är faktiskt bättre än i butiksledet som jobbar direkt mot konsumenter, vi hör mycket bättre ad våra kunder vill ha.

Hållbarhet handlar också om användbarhet och kvalitet, eftersom produkten då inte slängs bort lika fort. Eller som Björn Eriksson uttrycker det: ”CPS – cheap plastic shit – är på väg ut.”

–  Vi uppskattar när vi får något men vi vill inte ha en billig platsgrunka för två spänn. Det används inte på ett vettigt sätt och slängs ganska fort. Idag måste det vara en produkt som vi har nytta av i våra vardagsliv. En kaffemugg, en ryggsäck, en penna – nånting du kan använda. De där produkterna man delade ut för själva utdelandets skull är på väg ut.

Inga kommentarer

Lämna ett spår

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Instagram

Instagram returnerade inte en 200.

@anderzsonofsweden

Anderzson of Sweden

En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Med Anderzson of Sweden som reklampartner får du en kompetent och oberoende profilbyrå. Oavsett om du är ett enmansföretag eller en koncern är vår roll att se behovet och hitta lösningen, så att du kan fokusera på det du gör bäst. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Finns inte lösningen i vårt ordinarie sortiment så tar vi fram den. Vi anpassar sortiment utifrån ert syfte. Vi ser till att ditt varumärke tar plats, och stärker det varje dag. En känsla som stannar kvar. anderzson.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev


Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa om i vår personuppgiftspolicy.

×