BAGAGEBAND & BAGAGETAG

10 april, 2019

BAGAGEBAND & BAGAGETAG

10 april, 2019

Även om det är statistiskt osannolikt att faktiskt förlora sin väska när man är ute och flyger, så verkar det som att vi alla har helt otroliga bagagehistorier att berätta om (vare sig de är självupplevda eller förvrängts ryktesvägen). Vad sägs om att prata lite om väskor och bagage här?

Ny teknik och praktisk förändring av bagagehanteringen hos många av världens flygbolag gör att siffrorna för felhanterat bagage minskar rekordartat (faktiskt med hela 70 % sedan tio-tolv år tillbaka i tiden). Säg att det görs i runda slängar fyra miljarder flygresor om året. Då blir i snitt fem väskor per tusen passagerare, alltså cirka 20 miljoner väskor, felhanterade. Felhanteringen kostar flygbolagen kostar flygbolagen en hiskelig massa pengar och för oss resenärer kostar det både tid och energi.  

Det finns minst två enkla och förebyggande åtgärder som vi alla kan lära och använda oss av, både för att hjälpa felhanteringsstatistiken i fortsatt positiv nedåtgående riktning, men också för att undvika den typiska “varför-just-jag-och-varför-just-nu-bagagesituationen” när det är just vår tur i det stora bagagehanteringslyckohjulet. Det första är att sätta ett bagageband runt väskan för att hålla ihop den och undvika att den går sönder och att packningen förloras. Och det andra: Nöj dig inte med charterbolagets bagagetag av papper (som trillar av direkt) utan fäst en egen bagagetag på väskan för att både tydligt och snyggt kommunicera väskans ägare inklusive kontaktuppgifter.


För visst är det så att alldeles särskilda och överraskande möten nästan alltid sker när man är på resande fot och kanske är lite extra öppen?

Företag, kanske inom resebranschen eller liknande, har ypperliga möjligheter att låta kommunicera sitt varumärke på människors både rätt- och felhanterade bagage(!) för en både jättestor men även, i positiv mening, oförutsägbar publik. För visst är det så att alldeles särskilda och överraskande möten nästan alltid sker när man är på resande fot och kanske är lite extra öppen?

Ett bagageband håller ihop användarens väska och hjälper till att känna igen den – för nästan alla har ju svarta väskor – samtidigt som det är en förträfflig budbärare av en logotyp, ett varumärke eller ett budskap. Bagagetagen är ett billigt produktmedia som är extremt värdefull när användaren väl behöver den, som på samma gång pimpar väskan och gör den personlig.

Inga kommentarer

Lämna ett spår

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Instagram

Instagram returnerade inte en 200.

@anderzsonofsweden

Anderzson of Sweden

En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Med Anderzson of Sweden som reklampartner får du en kompetent och oberoende profilbyrå. Oavsett om du är ett enmansföretag eller en koncern är vår roll att se behovet och hitta lösningen, så att du kan fokusera på det du gör bäst. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Finns inte lösningen i vårt ordinarie sortiment så tar vi fram den. Vi anpassar sortiment utifrån ert syfte. Vi ser till att ditt varumärke tar plats, och stärker det varje dag. En känsla som stannar kvar. anderzson.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev


Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa om i vår personuppgiftspolicy.

×