AFFÄRSMODE SOM INTE KOSTAR SKJORTAN

13 maj, 2019

AFFÄRSMODE SOM INTE KOSTAR SKJORTAN

13 maj, 2019

Skjortan har länge varit ett basplagg i många affärssammanhang. Men för den sakens skull måste den inte vara varken strikt eller gubbig. J. Harvest & Frost vill sudda ut gränserna mellan business och casual.

En strykfri designerskjorta som säljs i ”på fina gatan” med en välkänd frontfigur som dragplåster. Välklätt och mode i premiumklassen – men samtidigt arbetskläder. Det är tanken bakom klädmärket J. Harvest & Frost som föddes 2014.

Det är fokus på design. Vi ville ta fram snygga skjortor i paritet med Stenström och Eton. Och eftersom de är strykfria har vi tejpade sömmar, annars krymper sömmen ihop när du tvättar och då måste du på med strykjärnet där ändå. Det ska vara strykfritt hela vägen, säger Nina Skarland på Texet, profilklädesleverantören som ligger bakom premiumvarumärkena J. Harvest & Frost respektive James Harvest Sportswear.

Texet ligger också bakom klädmärken som Printer och Mac One, som riktar sig till servicesektorn. Men med J. Harvest & Frost har företaget suddat ut gränsen mellan profilkläder och detaljhandeln, och även satsat direkt mot konsument med flygplatsreklam och två egna flaggskeppsbutiker i Stockholm. Tillsammans med skjortorna hittar man nu också blazers, jackor och accessoarer i butikerna.

Vad signalerar man när man klär upp sig i en premiumskjorta?

En skjorta signalerar business, den signalerar att man är välklädd för att visa respekt för ett möte med en kund eller en affär man ska göra, säger Nina Skarland. Hon betonar att skjortan för den skull inte nödvändigtvis måste kännas strikt.


Vissa säger ”jag är ingen skjortmänniska”. Men våra skjortor finns i så många varianter och är väldigt sköna. De är både snygga och casual samtidigt.

Sedan tidigare i år är MMA-fightern Simon Sköld, bland många andra saker känd för sin medvetna och dressade klädstil, J. Harvest & Frosts ansikte utåt.

Han är vår frontfigur, förhoppningsvis för lång tid framöver. Simon är ju lite av det vi vill visa på, en ung välklädd man som tycker om att hålla sig i god kondition. Han når många målgrupper, både yngre och äldre. Skjortor behöver inte vara tråkigt eller ”gubbigt”.

Inga kommentarer

Lämna ett spår

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Instagram

Instagram returnerade inte en 200.

@anderzsonofsweden

Anderzson of Sweden

En stark företagsprofil och lyckad marknadsföring kräver engagemang och idéer. Med Anderzson of Sweden som reklampartner får du en kompetent och oberoende profilbyrå. Oavsett om du är ett enmansföretag eller en koncern är vår roll att se behovet och hitta lösningen, så att du kan fokusera på det du gör bäst. Vi gillar att tänka nytt och älskar utmaningar. Finns inte lösningen i vårt ordinarie sortiment så tar vi fram den. Vi anpassar sortiment utifrån ert syfte. Vi ser till att ditt varumärke tar plats, och stärker det varje dag. En känsla som stannar kvar. anderzson.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev


Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa om i vår personuppgiftspolicy.

×